
MODEL E-PACE JE KOMPAKTNÉ SUV, KTORÉ BRITSKÁ ZNAČKA JEDNODUCHO POTREBOVALA.
Spomínaná kategória vozidiel už dlhodobo rastie a príchod takéhoto modelu bola len otázka času. Radí sa pod väčší F-PACE a vyplňuje tak medzeru v modelovej rade JAGUARU. Najmenší a zároveň najdostupnejší zástupca značky pôsobí sebavedome, dravo a dynamicky. Jednoducho tak, ako sa na pravý JAGUAR patrí.
JAGUAR E-PACE (X540) má rázvor 2681 a dĺžku 4395 mm.
Za dizajnom stojí mladý návrhár Alex Chan, ktorý sa podieľal napríklad aj na vývoji prvého SUV značky modelu F-PACE. Rozhodnutie automobilky však bolo jasné, nový model musí byť viac podobný športovému F-TYPU ako F-PACU. Preto je takmer celá predná časť ako aj zadné svetlá podobné so spomínaným dvojmiestnym športovým modelom.
U nás vo FINAL-CD Premium v Žiline máme model s označením D180 AWD R-Dynamic S. Najmenší zástupca značky pôsobí s 19“ kolesami, v čiernej metalíze Santorini Black a s výrazným športovým paketom R-Dynamic naozaj výborne a nezaprie v sebe DNA slávnej britskej športovej značky. Pri pohľade z boku model definujú krátke previsy a výrazne tvarovaná karoséria, ktorá len znásobuje športový „look“ vozidla.
„E-PACE má z hliníku prednú kapotu, strechu a piate dvere“
Pod kapotou nájdeme štvorvalcový motor s objemom 1.999 ccm a výkonom 180 koní a 430 Nm. Sekunduje mu 9-stupňová automatická prevodovka a samozrejme pohon všetkých štyroch kolies. Vďaka platforme, prevzatej z RANGE ROVERU Evoque a svetlej výške viac ako 20 cm, zvláda E-PACE aj jazdu na nespevnenom povrchu. Prebrodí 50 cm hlbokú vodu a celkovo v teréne zvládne viac, ako naši zákazníci využijú.
Zadná časť nesie veľa podobných dizajnových prvkov s modelom F-TYPE.
My sme ten náš zobrali na výlet po žilinskom kraji a verte, že sme si ho užili nielen my, ale aj ľudia, ktorých sme stretli. Na pumpe sme dotankovali nádrž s objemom 57,7 litra doplna a vybavili jedno milé stretnutie. Zastavil nás manželský pár s tým, že presne niečo takéto hľadajú. Vizitky teda rozdané, stretnutie dohodnuté a vyrážame. Pohodová jazda sa uberala smerom na Radôstku a Starú Bystricu, kde sme si užívali okrem jazdy aj krásne scenérie.
„Prototypy sa testovali na Nürburgringu, v Nardò, v afrike, v Číne a za polárnym kruhom“
Jazda ubiehala rýchlo a pohodlne. Aj napriek tomu, že E-PACE pôsobí športovo, vie byť veľmi komfortný, dokonca by sme povedali, že až pohodlný. Posed za volantom sme si našli takmer okamžite. Interiér nesie spoločné prvky s väčšími súrodencami, vyzerá športovo, moderne a je spracovaný tak, ako sa na prémiový segment patrí. Dozadu sa bez problémov usadia dvaja dospelí ľudia s výškou 185cm. Veľkosť kufra s objemom 577 litrov len podtrhuje praktické, dennodenné využitie najmenšieho modelu.