Tento model bol predstavený na autosalóne v Londýne v roku 1948. Išlo však „len“ o testovacie vozidlo pre nový motor Jaguaru. Nádherné športové auto však vyvolalo taký ohlas, že zakladateľ značky William Lyons sa ho rozhodol uviesť do výroby. Vozidlo sa vyrábalo od roku 1948 do roku 1954 a vzniklo viac ako 12.000 kusov.
Úplne nový a vylepšený je napríklad aj dvojitý výfukový systém. Medzi ďalšie vylepšenia patrí použitie prevodovky, ktorá radí rýchlejšie a je odolnejšia pri vysokom namáhaní. Vpredu nájdete štvorpiestikové kotúčové brzdy, zatiaľ čo zadné sa zachovali pôvodné, zrenovované, bubnové. Odpruženie je plne nastaviteľné, čo umožňuje tímu Classic doladiť vozidlo pre konkrétne športové udalosti.
Vo vnútri je auto rovnako jedinečné. Sedadlá sú v sedlo-hnedej koži a vyrobené na mieru tak, aby zodpovedali historickej predlohe. Vyznačujú sa dizajnom šitým na mieru, či operadlami vyrobenými z hliníka. Taktiež volant je menší, ako je obvyklé, aby poskytoval väčší priestor pre nohy majiteľovi, ktorým je renomovaný britský mužský model a celoživotný nadšenec Jaguaru David Gandy.
Text: Daniel Hančík, zdroj: media.jaguar.com